13 stycznia 2013

Uważaj, na co się piszesz: SzpiegSMS

virusCoraz więcej osób korzysta z sieci. Niektórzy bardziej świadomi czekających zagrożeń, niektórzy mniej. Wykorzystują to firmy oferujące podejrzane usługi i “cudowne” produkty. Tym artykułem rozpoczynamy nową, brawurową serię demaskowania wszelkich pozorowanych usług i produktów udostępnianych w sieci przez mniej lub bardziej znane firmy. ;) Dlaczego padło na początku akurat na “SzpiegaSMS”? Tylko dlatego, że dostałem właśnie od niego maila.

Dostajesz maila o tytule: A więc chcesz, abym dla Ciebie szpiegował ?


W treści pytania retoryczne, dotyczące przechwytywania SMSów przychodzących do twojego partnera czy dziecka. Jak na screenie poniżej:

scr1
Myślę, że treść jednoznacznie sugeruje, że klikając w podesłany link, będziesz mieć możliwość przechwycenia cudzych wiadomości. Załóżmy, że ignorujemy kwestie prawne, czy moralne dotyczące takiego działania. Zobaczmy, co oferuje nam szpieg naprawdę.
Po wejściu na stronę, musimy podać swój nr telefonu oraz nr rzekomo “szpiegowany”.

scr2
Niestety podałem numery, które nie istnieją, więc nie znam dalszego ciągu procesu aktywacji usługi. Jednak wystarczyło to, aby dobrać się do regulaminu usługi, umieszczonego oczywiście gdzieś w stopce strony. Cóż tam znajdziemy?

A co w regulaminie?


Po pierwsze wynika z niego, że do rejestracji będzie potrzebny także twój e-mail, i że będziesz otrzymywać na telefon i e-mail “informacje o nowościach” – czyli, krótko mówiąc – SPAM. Oto cytat:
Poprzez zarejestrowanie się w serwisie szpieg.freebiz.pl użytkownik akceptuje postanowienia niniejszego regulaminu oraz wyraża zgodę na otrzymywanie informacji o serwisie drogą elektroniczną na podany mail i numer telefonu oraz użytkownik wyraża zgodę na otrzymywanie informacji o nowościach a także treści reklamowych na maila i numer telefonu podanego podczas wypełniania formularza.
Super, mamy więc pierwszy haczyk. Ale to nic, przecież najważniejsze, że będę mógł szpiegować podany wcześniej numer! Chyba, że…
Po zalogowaniu się do płatnych zasobów strony użytkownik będzie mógł zaznajomić się z treściami SMS o charakterze rozrywkowym. W kolejnych tygodniach będą przybywać nowe porady dla tego użytkownika.
I co, to tyle? Nigdzie ani słowa na temat rzekomej możliwości szpiegowania przez SMS. Dostaniesz co najwyżej stertę niepotrzebnych SMSów. Dodatkowo możesz wyczytać coś takiego:
Formularz – zestaw pól do wypełnienia dostępnych w Serwisie, który pozwala na
przechwytywanie losowych wiadomości SMS
. Formularz ma charakter rozrywkowy i nie może być traktowany jako wiarygodne źródło informacji.
No i wszystko jasne. Owszem, będziesz przechwytywać wiadomości, ale będą to losowe SMSy o charakterze rozrywkowym, które wylosuje dla ciebie dostawca usługi ze swojej bazy danych. Co będzie w wiadomościach?
Wiadomości będą wysyłane co każdy wtorek o godzinie 10:00 oraz co każdy piątek o
godzinie 10:00.
Wiadomości będą zawierały cytaty motywacyjne wykorzystywane w zaawansowanych
technikach psychologii sukcesu, dzięki którym między innymi będzie mógł na nowo określić swoje cele życiowe, zwiększyć wydajność w pracy czy bardziej cieszyć się życiem.
A więc dzięki tej usłudze będę mógł na nowo określić swoje cele życiowe! Super. Na pewno jednym z nich będzie “Nie dać się nabrać na śmieciowe e-maile i zawsze czytać regulamin podejrzanych usług”. A jak z ceną tej jakże przydatnej dla mojego dalszego życia usługi?
Koszt jednej otrzymanej wiadomości to 4,92 zł z VAT.
Dodatkowo aktywacja i deaktywacja tej usługi będzie kosztowała cię prawdopodobnie tyle samo (nie jest to jawnie napisane w regulaminie). Jeżeli będziesz ignorować SMSy z poradami przychodzące co kilka dni, to może się uzbierać sumka około 40 zł na miesiąc. Ogólnie więc przestrzegam przed usługą szpiega SMS na szpieg.freebiz.pl.

Jak takie usługi wyłączamy? Zapraszam tutaj: http://panelsterowania.blogspot.com/2014/06/jak-wyaczyc-patne-smsy-usugi.html 

Z tej serii:
Część II: Skarbinca Narodowa >>
Część III: Lokalizator >>

35 komentarzy:

  1. ja pitolę. co za cham to wymyślił ? ;/ ale w sumie potencjalny gnojek który chciał kogoś szpiegować bardzo się natnie. może o to chodziło ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że chodziło tylko i wyłącznie o zarobienie łatwej kasy na naiwności ludzi

      Usuń
    2. oszustwo nie działa

      Usuń
  2. co za oszustwo:| czytanie regulaminów to podstawa. Dobrze, że ktoś uświadamia o tym, kiedy tak często jest to pomijane

    OdpowiedzUsuń
  3. WIELKIE, WIELKIE BRAWA DLA PANELU STEROWANIA !!! Taka strona jest ogromnie potrzebna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie ogarniam! Moi rodzice chyba się na to nabrali! Bo mi nie ufają.. chociaż nie maja do tego powodów. Są przewrażliwieni! Także gratuluje moim rodzicom inteligencji!;/ Oj Boże

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobrze że uświadomiłeś ludzi na tej stronie że to JEDNO WIELKIE OSZUSTWO. Powinna zająć się tym odpowiednia instytucja.
    oby każdy najpierw sprawdzał w googlach te różne usługi, to byłoby mniej nabijanych w butelkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję, że dzięki temu wpisowi parę osób się zastanowiło - przede wszystkim nad tym, czy takie rzeczy w ogóle są legalne..

      Usuń
  6. Mnie już sam fakt, że ktoś oferuje możliwość "legalnej" inwigilacji bez nakazu sądowego wydawał mi się zbyt naciągany, aby się na to nabrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się, takie rzeczy na kilometr śmierdzą próbą zwykłego wyłudzenia kasy

      Usuń
  7. Dostałem dziś właśnie maila ze szpiegiem. Odnośnik do regulaminu jest oczywiście nie aktywny.
    Moje pytanie, to czy nie ma instytucji która kontrolowałaby tego typu inicjatywy?
    Kłamstwo na dzień dobry to już chyba standard w handlu. Niedługo będą rzucać solą w oczy i mówić, że jest wspaniale.
    Bardzo dobry pomysł z blogiem. Powodzenia

    OdpowiedzUsuń
  8. Temat widze powrocil. Spamy wystartowaly, reaktywacje serwisów. Wszystko wisi na jednym serwerze o adresie IP: 176.31.118.145 (http://network-tools.com/default.asp?prog=whois&host=176.31.118.145)

    Jak rowniez serwisy:

    forum-pracy.net
    gpslocalizator.pl
    lokalizuj.biz
    program-mailingowy.pl
    systemlotka.pl
    szpieg-sms.pl
    testnamilosc.pl
    testnazwiazek.pl
    www.140zl.pl
    www.lotteo.pl
    www.phone-locator.pl
    www.systemlotka.pl
    www.testnazwiazek.pl

    Spółka Touch Media S.A i INVESTMENT MEDIA GROUP dziela sie pomyslami zarobku na naiwnych ludziach.

    Wszystkie serwisy zalatuja oszystwem na kilometr.
    Zawsze mozna sie z nimi skontaktowac: http:// program-mailingowy. pl/Kontakt.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy podanie swojego numeru telefonu i dostanie wiadomości zwrotnej bez dalszej rejestracji podlega już zalogowaniu się. Bo przecież dopiero wtedy dostępny jest regulamin?

    OdpowiedzUsuń
  10. witam dobre pytanie ktos odpowie?

    OdpowiedzUsuń
  11. to jest super bo moja kobieta mnie zdradza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no to gratuluję ;) losowe, płatne, nic nie warte smsy na pewno ci pomogą

      Usuń
  12. Ja juz raz nabralam sie na inna strone, ktora kazala zaplacic za usluge smsem. To byla niewinna strona, myslalam, ze sms to tylko kilka groszy. Niestety nie sms "specjalny". Zniknelo 70zl i na dodatek nie dostalam nic w zamian. Teraz bylam madrzejsza. Wpisalam fikcyjny numer i email, zeby zobaczyc co sie stanie. Wtedy okazalo sie ze system wyszukal w kilka sekund 61 smsow. Od razu bylo widac, ze to nie moglo byc prawdziwe.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze ze ktos sie tym zajumje bo moi znajomi mi nie wierzyli ze to oszustwo i nabrali sie na to co pare dni jakies sms i nic na koncie.

    OdpowiedzUsuń
  14. To oszustwo!!! Na stronie www wyszło,że dostane 16 smsów jakie miała szpiegowana osoba, a nie dostałam ani jednego, oprócz od nich. Ludzie nie dajcie się w to wrobić!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Też dałam się wrobić,namówiła mnie znajoma.
    Wysłałam SMS NA 60474 STOP FREE ,odpisali ...nieznana komenda,jak z tego się wyplątać,bo mnie zaraz trafi szlag-nie stać mnie na pierdoły sms-owe.
    POMOCY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Szlag mnie chyba trafi,zżarło ok.10 zł i przyszedł SMS
    ..Jeden mały krok robi wielką różnicę .Tylko go zrób."
    Pierdoły,gdzie zaskarżyć tych naciągaczy i oszustów!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy w życiu nie widziałej tej strony na oczy, nagle dostaje SMS a zaraz po nim 5 kolejnych.


    "Witamy w usludze FREE. Otrzymasz 2 wiadomosci tygodniowo. Reg: www.freebiz.pl"
    "Oplata za kazdy SMS przychodzacy wynosi 4,92 z VAT. Aby zrezygnowac z uslugi nalezy wyslac sms o tresci STOP FREE na numer 60474 (koszt zwyklego sms)
    "PIN do serwisu FREE to: 31812. Wpisz PIN na stronie www aby aktywowac usluge."
    "PIN do serwisu FREE to: 98693. Wpisz PIN na stronie www aby aktywowac usluge."
    "PIN do serwisu FREE to: 31812. Wpisz PIN na stronie www aby aktywowac usluge."
    "Dokadkolwek podaza twoja uwaga, w slad za nia podaza twoje serce. Wiecej na Facebook. Polub nasza strone a dostaniesz dodatkowe wiadomosci."

    Udało mi sie to na szczęście anulować. Ale z ponad 20 złoty mi pochłoneło...

    Czy jest mozliwe ze jakas wredny idiota mogl podac na stronie moj numer zeby zeżarło mi kase? Nigdy nie podawalem mojego numeru telefony na innych stronach niz stronach typu Google lub Paypal (tzn. od zaufanych firm).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak anulowałeś tą usługę napisz proszę bo mam ten sam problem identyczne smsy z identycznego nr. Proszę o odpowiedz

      Usuń
    2. jak anulować usługę pomocy

      Usuń
  18. Witam. Ja chciałem oglądnąć film na nacie i wyświetlił się komunikat że muszę się zalogować. Musiałem podać swój numer telefonu. Za chwilę przyszły mi smsy właśnie takiej samej treści jak wyżej. Próbowałem to dwa razy anulować ale przychodzą mi smsy że usługa nie jest aktywna. Mimo tego dostaje smsy we wtorki i piątki i kasa leci. miał ktoś podobny problem?

    OdpowiedzUsuń
  19. co ciekawe gdy wysyłam smsa STOP FREE otrzymuje smsa z orange że usługa nie jest aktywna!

    OdpowiedzUsuń
  20. Niewiarygodne ze ktoś daje sie nabrac na takie coś....... a druga sprawa wpisujecie wymyślone numery / nie masz pewności że takeigo numeru nie ma na ryku/ i komuś innemu sciąga kasę z konta - tylko pogratulować!

    OdpowiedzUsuń
  21. Za te jak i inne oszustaw SMS i wysyłanie SPAMU JEST ODPOWIEDZIALNY - JEDEN CZŁOWIEK.
    Nijaki Piotr Sochan któy posługuje się firmą TOUCH MEDIA S.A któa NIGDY NIGDZIE NIE ISTNIAŁA.
    NIE MA JEJ NAWET W KRS, WPISACH DO EWIDENCJI. CAŁY CZAS WYSYŁA SPAM I NACIĄGA LUDZI NA RADAR SMS, SZPIEG SMS I INNE GOWNA.
    Ciekawa lektura: http://oszustwasms.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. czy ktos wie może jak sie z tego wycofać STOP FREE nie działa występuje błąd w wysyłaniu ze nie można wysłac tego smsa

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam

    kilka miesięcy temu , została przez przypadek wyświetlona strona chyba w komputerze odnośnie jakiejś durnowatej wygranej, wystarczyło podać numer telefonu i nic więcej. Otóż po wpisaniu numeru w na stronie otrzymałem natychmiast sms aktywującego jakiejś usługi. Bez potwierdzania , bez klikania na link w telefonie nic. Wystarczyło podać jakiś numer telefonu i usługa już była aktywna. Nawet nie wiedziałem czego dotyczyła - nic. Poszperałem w internecie i okazało się , że będą przychodzić na numer 3 sms dziennie z jakimiś pierdołami po około 5,9 zł każdy.... Kpina bez potwierdzenia !! Czyli tak naprawdę można było podać numer obcej osoby i u niej również zostałaby aktywowana usługa... Poradziłem sobie z tym bez problemu , wystarczyło zadzwonić do operatora i zablokować wszystkie dziwne sms oraz linki tak aby nic nigdy nie aktywowało się na telefonie. Jeżeli mamy taką blokadę to sobie możemy wysyłać i wpisywać swój numer i za nic nie skasują bo wszystkie takie dziwne rzeczy filtruje operator. Dlatego jako przestroga proponuje takie rozwiązanie i mieć święty spokój. Jeżeli ktoś chce być szpiegiem i szpiegować dziecko czy partnera to niech mu zrobi prezent i kupi spyphone za 5 tys zł i będzie wiedział wszystko! Chcesz mieś możliwość szpiegowania to niestety musisz zapłacić i to niemało...

    OdpowiedzUsuń
  24. Piotr Sochan jest wspierany przez Google. Załóż firmę, opublikuj ofertę w internecie. Myślisz że ludzie znajdą Cię po wpisaniu czegokolwiek? Nie, znajdą tych którzy się odpowiednio ustawili, (czytaj opłacili, jak Sochan)
    Kto nie zauważył powyżej powtarzam link do lektury :
    http://oszustwasms.wordpress.com/ Dzięki Anonimowy!

    OdpowiedzUsuń
  25. A wrecz przeciwnie... Mialem inna sytuacje... Wiecej opisalem na swoim blogu
    http://smsszpieg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń