13 grudnia 2012

Windows 8: Instalacja razem z Windows 7

win8Tak, tak. Zaczynamy przygodę z kafelkami. W moje łapska wpadł Windows 8. Korzystałem z niego już kilka tygodni w pracy i muszę przyznać, że wrażenia są raczej pozytywne. Odświeżony interfejs użytkownika wcale tak strasznie nie boli, a wręcz podoba mi się już w tym momencie bardziej niż poprzednie edycje Windows. Czas na instalację w domu. Tak więc tym artykułem rozpoczniemy serię przybliżającą Windows 8 śmiertelnikom.


Instalacja Windows 8 (razem z Windows 7)


Na moim laptopie mam już zainstalowany Windows 7. Nie chciałem go szczerze mówiąc usuwać, bo:
  • jest to system, do którego jestem przyzwyczajony i cenię go sobie (w przeciwieństwie do Visty)
  • nie wiem, czy Windows 8 na dłuższą metę będzie sprawdzał się w domu
  • nie wiem, czy wszystkie aplikacje z których korzystam na siódemce będą działać na ósemce
Dlatego proponuję przynajmniej na jakiś czas zostawić sobie furtkę w postaci starszego systemu operacyjnego. Sam proces instalacji jest banalny.

Przygotowanie partycji


Sformatowałem wolną partycję (miałem tam linuxa, ale nie przekonał mnie do siebie) na system plików NTFS. Mam tam 80 GB miejsca. Jeżeli nie masz wolnej partycji, musisz troszkę się pobawić i wydzielić wolne miejsce. Ile? Microsoft twierdzi, że wystarczy 20 GB. Cóż, szczerze mówiąc dla mnie byłaby to ostateczność. Myślę, że dwa razy tyle będzie OK.

Przygotowanie płyty instalacyjnej i instalacja


Wypaliłem płytkę i uruchomiłem instalator. Oczywiście bootowałem komputer z płyty. Sam proces instalacji z systemu na system wydaje się być coraz prostszy. Uruchomiłem instalator, kliknąłem dwa razy, a potem poszedłem zrobić obiad. ;) W przerwie jeszcze dwa kliknięcia i system gotowy.
Zostaje jeszcze personalizacja i możesz korzystać z Windows 8. System pozwala od razu sparować go z kontem Windows Live, co wiąże się z automatyczną konfiguracją wszystkich preinstalowanych w nim aplikacji (chmura, chmura i jeszcze raz chmura).

Uruchamianie razem z Windows 7


Po instalacji, bootloader rozpoznaje, jakie wersje Windows są już zainstalowane na komputerze. Po uruchomieniu, pojawia się ekran wyboru systemu. Domyślnie startujemy z partycji z Windows 8. W momencie, gdy wybierzemy inny system, komputer jest restartowany i uruchamia się wybrana przez nas opcja.

Bootloader można skonfigurować, podając domyślny system operacyjny, który uruchomi się po określonym czasie. Czas oczekiwania także można ustalić, jednak nie ma tam wielkiego wyboru.

Tyle na temat instalacji systemu Windows 8. W kolejnym artykule poruszymy kwestię instalacji w Windows 8 polskiego pakietu językowego (language packa), gdyż mam zainstalowaną wersję angielską.

1 komentarz:

  1. Proces instalacji przebiega bardzo szybko - to fakt ;)
    Również Windows 8 się uruchamia znacznie szybciej od pozostałych systemów.

    OdpowiedzUsuń